Gastro Helsinki 2014

På fredagen deltog jag i Gastro Helsinki. Mässan ordnades från onsdag till fredag och var öppen endast för människor i branschen. Vad gjorde då jag där? Jo, jag var där och representerade tävlingen Vuoden viinit ry dvs årets vin. Det var roligt att träffa människor som var intresserade av tävlingen och jag berättade allmänt om tävlingen samt kort om de vin som vann. Många hade hört om tävlingen, men främst om det vin som vann. Det har skrivits en hel del om det vinet och åtgången har efter att resultaten publicerats varit så bra att det tagit slut på de flesta Alko. Jag reserverade ett par flaskor genast efter att resultaten publicerats och lyckades få de vin som jag ville ha.

Årets vin är Castillo de Molina Pinot Noir 2011. Jag har tyvärr inte ännu smakat på vinet, men skall göra det i kväll. Vinet finns till salu på Alko till ett pris av 10.99€.

Information om tävlingen och resultaten finns på  tävlingens hemsida: http://www.vuodenviinit.fi/

Nedanför ett par bilder från vår monter på mässan.

WP_000264 WP_000266

Det här inlägget postades i Gastro Helsinki, Uncategorized, Vuoden viinit. Bokmärk permalänken.

Kommentera

