Munskänkarnas 3-betygsprov 2014 teori : resultat

Jag har tidigare skrivit (se här) om att jag deltog i Munskänkarnas 3-betygs teoriprov i början av november. Strax innan jul kom resultatet och till min stora förvåning så klarade jag provet! Jag trodde aldrig att det skulle gå vägen. Provet är svårare än 2-betygsprovet och den officiella litteraturlistan är lång. Jag tittade i ett par bokhandlar på nätet och en del av böckerna är näst intill omöjliga att få tag på. Därför koncentrerade jag mig på Munskänkarnas 1-betygs och druvkurs material. Därtill läste jag Munskänkarnas vinbok samt Hugh Johnsons och Jancis Robinsons vinatlas. De här böckerna räckte till i alla fall för min del.

Nu väntar det praktiska 3-betygsprovet som ordnas i Stockholm i februari 2015. Det här innebär förstås också en del provning på egen hand och jag kommer att skriva litet mera om det här så småningom.

Det här inlägget postades i Munskänkarna, Utbildning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

